Wednesday, May 30, 2012

Baby Boy Tomok

Inilah dia gambar anak tomok yang telah selamat dilahirkan di Pusat Perubatan Prince Court pada 29 Mei 2012 ... jam 6.03 petang .... tahniah diucapkan pada tomok dan isteri dia, Ayu ... semoga dengan kehadiran putera sulung ini akan dapat menceriakan kehidupan dan menambah kemesraan pasangan ini ... tanggungjawab pun makin bertambah ler lepas ni kannnn ... hehe

Nur Aisyah Humairah Si Cilik Yang Comel ...

 Nur Aisyah Humairah ..

Geram betul tengok pic Nur Aisyah Humairah ni .. comel sangat .. kecik-kecik dah pandai bergaya .. si cilik ni dilantik sebagai duta tudung Little Haya untuk Butik Aysha Collection ... amboiii .. comey betul la dia bertudung cam tu ... kena jek dengan muka dia ... mata dia bulat .. bertambah cute .. aiiii .. geram betulll la .. hahaha .. sabo-sabo .. anak orang tuuuuu ...

Lirik Lagu 'Reason - Jong Il Young (OST Autumn In My Heart)



Reason - Jong Il Young
OST Autumn In My Heart

Korean Drama 'Autumn In My Heart'


First time tengok cite Autumn In My Heart ni kat TV3 yang  telah di alih bahasa iaitu bahasa mandarin ... drama ni drama korea .. episod by episod .. memula cerita dah sedih amat ... keluarga bahagia yang tercalar bahagianya bila mengetahui anak perempuannya bukanlah anak kandungnya ... pertemuan dengan anak kandung menyebabkan anak yang di bela dari kecil terpisah ... perhubungan rapat antara adik beradik itu sukar di mengertikan .. dari perasaan sayang seorang adik bertukar menjadi sayang seorang kekasih ... namun bukan mudah untuk menerima begitu sahaja hubungan mereka tambahan si abang sudah mempunyai tunangan ... haaa .. cam tu la intipati drama ni ... jadi, jom layan sinopsis drama korea Autumn In My Heart yang digarap sinopsisnya oleh aku ...

Sunday, May 27, 2012

Slot Wayang Di TV3 'Isabella'

Dulu-dulu pernah tengok .. beberapa kali jugak la ... masa kumpulan search tengah di puncak kegemilangan ... tengah popular la .. best jugak tengok amy masa muda-muda .. hehe .. jadi, jom layan sinopsis Isabella ni ...

Isabella


Cerekarama 'Peluang Kedua'

Tengok cerekarama di malam minggu ... tak de memana .. ngadap tv jek la ... malam ni turn cerita kelakar ... minggu lepas dah cerita sedih ... memang kelaka gile la cite ni ... sampai riuh-rendah rumah ketawa tengok adegan-adegan yang mencuit hati .. dalam kelakar ada mesej yang ingin di sampaikan ... tentang sikap kaum lelaki yang suka lepas tanggungjawab mendidik anak pada isteri saja ... urusan rumahtangga semua di serahkan pada isteri ... yang dia tahu kerja untuk sara keluarga aje .. tu jek tanggungjawab sebagai suami ... yang isteri asik membebel tak puashati dengan sikap suami sedangkan suami buat dek jek .. hmm .. apa-apa, jom layan sinopsis cerekarama Peluang Kedua ni ...

Pelakon yang membintangi cerekarama Peluang Kedua

Saturday, May 26, 2012

Lirik lagu 'Sudah Cukup Sudah - Nirwana Band'



Sudah Cukup Sudah - Nirwana Band

Inikah cara mu membalas cinta ku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah cara membalas sayang ku
Kau lukai sayang ku untuk mu

Friday, May 25, 2012

Lirik Lagu 'Jawapan Anak Kampung - Girl Parody'



Jawapan Anak Kampung - Girl Parody

Memang aku ini anak orang kaya
Tapi kaya ku pun semua duit si bapak
Harapkan duit ku memang tidak ada
Sama saja kita

Lirik Lagu 'Anak Kampung - Jimmy Palikat'



Anak Kampung - Jimmy Palikat

Memang aku ini anak orang miskin
Tiada apa-apa yang dapat ku berikan
Engkau memang cantik
Memang tidak padan dan tidak sepadan

Resepi Pulut Panggang

Mak suka betul buat pulut panggang ... pantang dia nampak  beras pulut .. sibuk la dia buat pulut panggang .. inti serunding kelapa la .. kalau ada ikan baru dia buat serunding ikan ... yang gemar pulut panggang inti ikan ni aku ler ... mak tak berapa suka .. bau ikan dia tak suka .. jadi, kalau aku nak pulut panggang inti ikan kena lah order ngan kak long aku bila dia balik kampung kat Sedili ... kat situ banyak jual produk berasaskan ikan .. lagi satu makanan favorite aku ketupat daun palas .. kak long aku mesti beli ketupat daun palas untuk aku kalau dia balik kampung .. dah paham sangat adik dia yang sorang ni .. hehe .. ari ni nak buat resepi pulut panggang .. dua-dua resepi sekali ... inti serunding kelapa ngan inti serunding ikan .. jadi, jom layan resepi pulut panggang aku ni ...

 Pulut Panggang ...

Resepi Nangka Masak Lemak Cili Api

Sukee sangat makan lauk nangka masak lemak cili api ni .. masakan ni popular kat Negeri Sembilan ... letak ayam dalam sayur nangka ni .. jadi 2 dalam 1 ... dapat makan ayam masak lemak cili api ngan nangka masak lemak sekali .. biasanya guna nangka muda la ..sebenarnya bukan nangka yang muda sangat .. yang mengkal ... tak muda sangat ... belum masak betul ... gituuu ... paling suka makan jerami nangka tu ... isi dia tak berapa suka sangat ... kalau rebus lama bijik dia pun leh makan .. rebus sampai empuk bijik nangka tu ... hehe ... aku kalau buat nangka masak lemak cili api ni memang tak berapa pedas sangat ... walaupun tok guru yang ajar aku masak nangka masak lemak cili api ni cakap buh cili api tu sampai berasap telinga .. hahaha .. mintak maap yer tok guru .. anak murid mu ni menderhaka ... hahaha ... ok .. jadi, jom layan resepi nangka masak lemak cili api aku ni ...

Nangka Masak Lemak Cili Api

Thursday, May 24, 2012

Resepi Telur Bistik

Sekarang ni asik masak telur jek ... macam-macam resepi telur dan buat ... telur masak kicap, sambal tumis telur, kari telur, telur masak 3 rasa, telur gulung .. semua produk telur .. dan ari ni nak buat satu lagi resepi menggunakan telur ... iaitu telur bistik ... aku paling suka makan telur bistik ... kalau gi kedai makan memang telur bistik ni la yang menjadi menu pilihan ... kedai makan tomyam jek ada buat telur bistik ni .. kalau gi kedai makan biasa tak de la telur bistik ... biasanya makan telur bistik bersama tomyam dan nasi putih panas-panas ... wahhhh .. memang best .. disebabkan kekerapan makan di kedai tu kureng .. jadi, aku buat keputusan untuk masak sendiri jek telur bistik kesukaan aku ni ... lagipun bukan aku sorang yang suka makan lauk telur bistik ni .. anak-anak dan en.suami pun suka jugak ... buat sendiri buleh makan sepuas hati ... nak bertambah berpinggan-pinggan pun buleh ... hahaha ... jadi, jom layan resepi telur bistik cara aku ni ...

Telur Bistik

Sunday, May 20, 2012

Resepi Kim Chi (Jeruk Pedas)

Kim Chi adalah sejenis  makanan yang popular di Korea .. ia sesuai di makan bersama ramen (mee segera) atau makan bersama bubur nasi atau di buat lauk nasi putih ... rasanya yang masin-masin dan masam itu membangkitkan selera ... disebabkan ia di perap bersama serbuk cili maka ia ada rasa pedas ... jadi gabungan masin, masam dan pedas membuatkan rasa kim chi ni begitu unik dan lain dari yang lain ... ada bermacam-macam jenis kim chi yang aku jumpa di internet ni ... kim chi timun, kim chi lobak, kim chi sengkuang cina dan banyak lagi lah ... tapi aku lebih tertarik dengan kim chi kobis putih (kobis panjang) ... nampak menarik dan sedap ... setelah di cuba dengan mengikut arahan di internet .. alhamdulilah .. menjadi jugak kim chi kobis putih aku ni (sebenarnya tak tau jadi ke tak, sebab tak pernah rasa kim chi .. janji sedap menjadi la tu .. hehe) ...  jadi, jom layan resepi kim chi kobis putih ni ...

Kim Chi (Jeruk Pedas)

Cerekarama 'Senandung Cinta Semalam'

Tengok cerekarama di malam minggu ... cerita sedih ... tengok Wan Maimunah nangis ... aku pun nangis sama ... tengok maknya Liyana nangis ... aku pun nangis sama .. haha ... penuh depan aku tisu yang dah lencun ... haha ... sabo jek la ... jadi, jom layan sinopsis cerekarama Senandung Cinta Semalam ...


Sinopsis oleh : aznanie

Saturday, May 19, 2012

Resepi Begedil

Dah lama sebenarnya nak wat resepi begedil ni ... tapi cam terseliuh jek jari jemari ni menaip posting yang lain ... hahaha ... hari ni tak de seliuh-seliuh ... nak buat jugak resepi begedil ni ... favorite aku ni ... kalau makan soto mesti nak ada begedil ... tak sah tanpanya ... hehe ... kekadang tu .... kuah sup dah abis .. begedilnya makan dengan sos cili ... hahaha ... buleh aje la .. janji sedap ... jadi, jom layan resepi begedil ...

Begedil

Friday, May 18, 2012

Resepi Goreng Pisang Rangup

Hari ni nak wat resepi goreng pisang ... biasa wat posting pasal makan goreng pisang jek .. kalau kita tengok orang goreng pisang senang jek ... celop pisang kat tepung pastu goreng .. tapi ramai yang tak tau macam mana nak buat bancuhan tepung tu supaya menjadi rangup dan enak di makan .. sampai ada yang nak mintak kerak dia ... kitaorang kat sini panggil habuk ... haha ... ok .. jom layan resepi goreng pisang cara aku ...

Goreng Pisang Rangup

Sinopsis Novel 'Tangisan Bulan Madu 4 - Samsiah Mohd. Nor'

Novel terakhir dari 4 series ... Tangisan Bulan Madu 4 mengisahkan tentang kehidupan yang dilalui Amira setelah bergelar isteri kepada Dr.Badaruddin .. bahagia yang di harapkannya penuh dengan onak dan duri ... sikap suami yang mulai berubah ... kerenah adik-beradik yang menguji kesabaran ... mujur ada seorang insan yang benar-benar memahami dirinya .. yang sentiasa ada untuk dia meluahkan permasalahannya ... kasihan Amira ... cewahhh .. belum apa-apa dah emosi ni .. hehe ... apa pun jom layan sinopsis novel Tangisan Bulan Madu 4 ni ...

" Ku hirup kenangan itu
Meski pahitnya bak hempedu
Sedang yang ku mimpi madunya
Yang nyata hanya khayalan
Kepedihan berterusan
Ku larikan diri
Terlarikah?
Akhirnya ku kembali menyembah
Pada kenyataan
Pada kehidupan
Dan ku terima ...
Bulan madu kita
Hanya tangisan "
- Delima -

Thursday, May 17, 2012

Sinopsis Novel 'Tangisan Bulan Madu 3 - Samsiah Mohd. Nor'

Hari tu dah buat sinopsis novel Tangisan Bulan Madu 1 ... ari ni nak buat sinopsis novel Tangisan Bulan Madu 3 ... kenapa skip? .. sebab novel Tangisan Bulan Madu 2 tak ada dalam koleksi ... puas cari kat kedai buku .. tak jumpa .. sedih sebab tak lengkap ... dulu-dulu pernah baca .. tapi dah lama ...  ingat-ingat lupa ... kalau tak silap novel Tangisan Bulan Madu 2 ni mengisahkan rentetan perjalanan hidup Amira semasa di Negeri di bawah bayu, Sabah ... kesedihan setelah kematian Bogatt yang memaksanya merantau ke sana ... ditinggalkan semua orang yang disayanginya .. di sana dia menjadi seorang guru dan juga seorang penulis ... bertemu jejaka yang mahu mendampinginya .. Azali yang tak putus-putus merayu kasihnya dan Razlan, adik tiri Bogatt yang kembali membangkitkan kerinduan pada Bogatt ... cam tu la lebih kurang intipatinya ... ok .. berbalik pada Tangisan Bulan Madu 3 ni ... ini merupakan sambungan dari novel Tangisan Bulan Madu 2 ... jadi, jom layan sinopsis novel Tangisan Bulan Madu 3 ni ...

Sinopsis oleh : aznanie

Chili Crab

Tengahari semalam masak chili crab atau bahasa melayunya ketam berlada ... anak bujang ni la .. sibuk nak makan ketam .. susah nak dapat kat sini .. kena pegi gerai ikan awal-awal pagi kalau bersungguh nak beli ... sebab stok tak banyak ... diaorang jual sekilo dua jek ... jadi, semalam en.suami ajak gi Bandar Penawar ... gi LYC .. beli daging lembu .. nak wat kari daging katanya ... terpandang pulak ketam bunga yang kala biru tu ... capai ler sikit ... sekilo Rm 16 ... buleh la .. buat lepas gian si bujang ni nak makan ketam ...

Chili Crab (Ketam Berlada)

Wednesday, May 16, 2012

Kari Daging Ooo Kari Daging

Malam semalam masak kari daging ... nak makan dengan ketupat segera ... jauh pegi beli daging .. hehe .. alhamdulilah .. dagingnya tak ada urat dan sangat sedap ... resepi untuk kari daging dah buat dulu .. klik sini untuk melihat resepi kari daging ...
 Kari daging versi aku ...

Resepi Telur Gulung (Gaeran Mari)

Hari ni mencuba masakan korea yang diberi nama Gaeran Mari (telur gulung atau egg roll) ... kami memang peminat cite-cite korea .. suke tengok makanan diorang .. cam best jek .. jadi hari ni berpeluang mencuba .. sedap jugak ... Gaeran Mari ni sesuai dimakan begitu sahaja atau dijadikan lauk sampingan... jom layan resepi telur gulung yang aku dapat dari internet ....

Telur Gulung (Egg Roll)

Tuesday, May 15, 2012

Resepi Telur Masak 3 Rasa

First time cuba try wat lauk ni ... biasa cuma masak ikan 3 rasa jek  ... disebabkan ari ni malas nak gi beli ikan .. yang ada cuma telur .. semalam dah wat telur masak kicap ... terfikir pulak nak masak 3 rasa ... buleh cuba ubah suai resepi ... mungkin sedap ... dah setelah di makan ternyata sedap sangat ... sebab kuah dia memang ikut resepi 3 rasa cuma tukar ikan jadi telur saja .. jadi, jom layan resepi telur masak 3 rasa aku ni ...


Telur Masak 3 Rasa

Monday, May 14, 2012

Sinopsis Novel 'Kabus Kasih - Eka Fahara'

Hari ni nak buat sinopsis novel lagi .. baca setengah ari jek dah abis 1 novel ... sebab novel ni tak tebal .. nipis aje ... dan jalan cerita yang biasa-biasa aje .. tak berapa nak sedih sangat walau ada babak yang sedih diselitkan di dalamnya .. sedih biasa-biasa jek .. belum mampu membuat emosi ku tidak terkawal ... haha .. jadi, jom layan sinopsis novel Kabus Kasih karya Eka Fahara ni ...

" Ku intai bayang mu dalam mimpi ku ... Untuk bertemu aku kelu! "

Sunday, May 13, 2012

Sinopsis Novel 'Masih Ada Rindu - Mimie Afinie'

Another one my favorite novel ... jalan cerita yang mengundang air mata ... kisah penderitaan seorang isteri yang kehilangan suami di awal perkahwinan mereka .. suami dia meninggal dunia semasa ulang tahun kelahiran dia .. sedih kannn .. hadiah yang tidak diduga sama sekali ... gaya bahasa yang digunakan penulisnya pun ringkas dan mudah difahami .. tak de la kena fikir apa yang nak disampaikan oleh penulisnya ... just baca dan faham .. senang kan .. so .. jom, layan sinopsis novel Masih Ada Rindu karya Mimie Afinie yang sinopsisnya digarap oleh aku ...

 " Rasa rindu itu tetap hadir selagi niat setia masih tersisip di hati "

Saturday, May 12, 2012

Lirik Lagu 'Memori Berkasih - Siti Nordiana Dan Achik Spin'



Memori Berkasih

Telah ku cuba meminta kasih mu
Biar menjadi ikatan abadi
Namun apa daya terlerai kasih kita
Mungkin takdir yang meminta
Namun apa daya terlerai kasih kita
Mungkin takdir yang meminta

Sinopsis Novel 'Seharum Kasih - Aina Emir'

Lagi sebuah novel karya Aina Emir yang menjadi koleksi aku .. hari ni novel yang bertajuk Seharum Kasih yang menjadi pilihan aku untuk di buat sinopsis .. novel yang merangkumi semua elemen perasaan .. rasa suka, duka sedih, gembira, geram .. semua di adun dengan sempurna oleh penulisnya, Aina Emir menjadikan novel Seharum Kasih ini begitu meninggalkan kesan di hati ... kisah percintaan sepasang kekasih yang penuh dengan dugaan dan halangan .. even dan kahwin pun masih diduga hati si isteri ... hmm .. apa pun jom layan sinopsis novel Seharum Kasih ni yang digarap sinopsisnya oleh aku ...

" Cinta kita tak pernah layu kerna ia sentiasa dibaja angin rindu "

Thursday, May 10, 2012

Sinopsis Novel 'Setulus Janji - Aina Emir'

Aina Emir ni salah seorang penulis kesukaan aku ... gaya bahasa yang dipersembahkan dalam setiap novelnya memang mudah difahami ... jalan cerita yang menarik ... tidak berbelit-belit ... contohnya macam novel Aura Kasih ... perhhh ... memang best novel nya ... lepas baca novel nyer mesti fikiran masih dihantui watak-watak utama dalam novel tu .. haha .. dasyat tak???? ... jadi, jom layan sinopsis Setulus Janji karya Aina Emir ni ...

" Tanpa lafaz pun ku tahu  kau akan datang pada tika dan saatnya "

Wednesday, May 09, 2012

Sinopsis Novel 'Lafazkan Cinta Mu - Aida Adriani'

Novel Lafazkan Cinta Mu ini adalah novel favorite aku ... seronok baca berulang-ulang ... penuh dengan adegan suspen dan mencabar .. hehe .. mencabar tu maksudnya mancabar mental .. bab sedih dia lah yang mencabar tu .. penulis Aida Adriani ni memang pakar dalam mengolah adegan sedih dan tragisnya ... ingat novel Cinta Mu Di Hati .. pun sama penuh dengan adegan yang mencabar mental ... jadi, jom layan sinopsis novel Lafazkan Cinta Mu karya Aida Adriani ni ...

" Ucapkan sekali saja dan akan ku simpan di sepanjang hayat ku "

Tuesday, May 08, 2012

Sinopsis Novel 'Impian Kasih - Liza Zahira'

Hari ni nak buat sinopsis novel lagi ... hehe .. maklum le .. tengah mood membaca ... jangan jelos ... ok .. ari ni nak buat sinopsis novel Impian Kasih ... novel ni tentang percintaan seorang gadis yang bernama Hazita ... mencintai seorang jejaka tetapi hasratnya tidak kesampaian sebab jejaka itu sudah pun beristeri ... sedih kan ... musnah impian .. tapi tak pe .. sebab kumbang bukan seekor ... dalam diam ada jejaka yang memendam perasaan padanya ... akhirnya bahagia ... biasalah .. novel happy ending mesti bahagia di akhirnya .. macam mana bentuk bahagia tu yang berbeza ... jadi, jom layan sinopsis novel Impian Kasih karya Liza Zahira ni ...

" Ku tahu masih ada rasa cinta dari sinar mata mu "

Monday, May 07, 2012

Sinopsis Novel 'Cintamu Di Hati - Aida Adriani'

Mood membaca masih ada lagi ..baca dan terus membaca .. sampai jemu .. haha ... ari ni nak buat sinopsis novel yang mengundang airmata .. penuh dengan adegan sedih dan penderitaan ... baru nak bahagia derita semula .. hmm .. mood sedih tapi happy ending ... ending yang memang dijangka .. hehe .. jadi, jom layan sinopsis novel Cintamu Di Hati karya Aida Adriani ni ...

 " Ku bawa cintamu walau ke mana meskipun ia bukan milik ku "

Sunday, May 06, 2012

Sinopsis Novel 'Satu Percintaan Tanpa Beban - Norhayati Rani'

Novel ni aku beli dalam perjalanan balik dari KL tahun 2006 ... beli kat Hentian Rehat Dan Rawat Restoran Jejantas Ayer Keroh, Melaka ... ada gerai jual cenderahati ... ada jugak jual majalah dan novel-novel ... tengok sinopsis dari belakang buku cam menarik ... so, rembat la yang ni ... gaya bahasa ada iras-iras bahasa dari seberang yang di melayukan .. hehe .. nasib baik paham jalan cerita yang ingin disampaikan oleh penulis ... jadi, jom layan sinopsis novel Satu Percintaan Tanpa Beban karya Norhayati Rani ni ...

" Mereka telah memulakan satu percintaan yang boleh ditamatkan bila-bila masa "

Saturday, May 05, 2012

Sinopsis Novel 'Hadirnya Cinta - Pitteriah Abdullah'

Novel ni adalah satu-satunya novel yang aku beli secara online dari Alaf 21 ... sebab jenuh berpusing cari novel ni kat kedai-kedai buku tak de pulak ... mungkin sebab novel ni first cetakan tahun 2003 .. aku cari tahun 2004 .. mana nak ada lagi .. jadi emel kat alaf 21 .. tanya ada tak novel Hadirnya Cinta .. alhamdulilah .. pihak alaf 21 cakap ada cetakan ke 3 ... beli jek la online .. transfer duit pakai maybank2u.com .. dan tunggu novel sampai rumah .. senang kann . hehe .. jadi, jom layan sinopsis Hadirnya Cinta karya Pitteriah Abdullah ni ...

 " Kehalusan kata-katamu membuat aku tergoda "

Friday, May 04, 2012

Resepi Jagung Rebus Manis

Rebus jagung bukanlah susah mana .. masak air dalam periuk .. masuk jagung .. tunggu menggelegak ... senang jek kan ... tapi ramai tak tahu cara nak bagi jagung rebus tu lebih manis dari manis semulajadi .. tak semua jagung ada rasa manis semulajadi ... kadang-kadang rebus jagung rasa hambar jek .. sebab bukan kategori jagung manis ... jadi macam mana cara nak bagi jagung rebus manis dan enak rasa dia ... jom layan resepi jagung rebus manis versi aku ...


Jagung Rebus Manis

Sinopsis Novel 'Episod Cinta Belum Berakhir - Habibah Rahmat'

Novel ni dicetak pertama kalinya pada tahun 1994 .. masa ni aku baru abis SPM ... baru berjinak-jinak dengan dunia pekerjaan .. hehe ... beli novel ni dengan duit sendiri ... tak mahal mana pun novel ni .. Rm 9.90 jek ... tak de la tebal sangat ... cuma 252 muka surat jek ... baca 1 ari dah abis .. jalan cerita yang simple dan ringan ... tak perlu fikir-fikir sangat .. yang penting ada suka dan derita ... almost derita yang banyak sebenarnya .. hehe .. but ending dia .. best .. happy ending ... derita .. derita .. bahagia ... gituuuu lerrr .. hehe .. jadi, jom layan sinopsis novel Episod Cinta Belum Berakhir karya Habibah Rahmat ni ...

 " Cinta itu indah dimata, derita di hati "

Thursday, May 03, 2012

Mentor 6 : Anas Ridzuan Feat. Faizal Tahir (Guitar) I Love You Like A Love Song


Persembahan Anas Ridzuan protoge Faizal Tahir minggu ke 6 kumpulan A ... best giler .. Faizal Tahir main gitar dalam persembahan ni ...Anas nyanyi lagu I Love You Like A LOve Song ..  mantap persembahan mereka berdua ... meremang bulu roma tengok ... dan terbukti kebestan Anas ni bila dinobatkan juara mingguan selama 3 minggu berturut-turut dalam konsert kumpulan A ni ... memang best sesangat ler .. harap-harap Anas leh jadi juara mentor 6 ni .. amin ..

Sinopsis Novel 'Sayang Tak Terucap - Norhayati Berahim'

Dah lama tak ulang baca novel ni ... ari ni baru berkesempatan ... terus lah letak sinopsis kat sini ... jadi, jom layan sinopsis novel Sayang Tak Terucap hasil karya Norhayati Berahim ...

" Walau ada benci mengapa sesaat kau pergi rasa rindu datang lagi? "

Wednesday, May 02, 2012

Lirik Lagu ' Hoot - SNSD (Girl Generation)'


Hoot - SNSD (Girl's Generation) 

Nun kkamppak hal sai neon tto
Check it out 
Jinaganeun yeojadeul geuman jom bwa
Anin cheok motdeureun cheok gasi bakhin kouseum
Isanghae dau dau dau

Sinopsis Novel 'Tangisan Bulan Madu - Samsiah Mohd. Nor'

Novel ni adalah novel airmata ... apa tidak nya .. terlalu sedih jalan ceritanya .. percintaan yang penuh dengan dugaan dan rintangan .. walau dapat bersama ke jinjang pelamin ... sekali lagi berpisah kerana ketentuan ilahi .. heronya pergi untuk selamanya .. pergi menyahut panggilan ilahi ... sedih sangat .. jadi, jom layan sinopsis novel Tangisan Bulan Madu ni ...

" Mereka berjerih ke pelamin, di sana mereka terpisah "

Tuesday, May 01, 2012

Jejalan Balau Di Hari Pekerja

En.suami ajak jalan-jalan petang tadi ... tapi dah petang sangat .. dah pukul 6.15 petang ... nak ke mana petang-petang ni .. disebabkan hari ni adalah ari cuti .. cuti hari pekerja ... mood nak bejalan tu tetap ada ... walaupun dah petang cam ni .. langit mendung ... macam nak hujan jek ... hujan malam kot ...

Kami sepakat nak gi jejalan kat Tanjung Balau ... ada Pesta Tanjung Balau tadi siang ... dah habis kot petang-petang ni ... tak pe la ... tengok-tengok saki baki orang kat Balau tu ... gituuuu
Padang dah kosong .. tinggal khemah ngan kerusi meja jek ... adalah jugak sorang dua yang masih lepak-lepak kat tepi pantai .. amik angin petang .. sama la macam kami ... hehe

Resepi Asam Pedas Ikan Pari

Hari ni masak lauk asam pedas ikan pari ... ada orang mengidam nak makan asam pedas ikan pari letak daun kesum .. aku no hal jek kalau orang suruh masak ... masak kan jek la .. leh numpang sekaki .. hehe ... jadi, jom layan resepi asam pedas ikan pari aku ni ...
Asam Pedas Ikan Pari 

Sinopsis Novel 'Suara Hati - Anis Ayuni'

Novel inilah yang membuatkan diri ku terjebak dalam kancah pembacaan novel dan terus melekat hingga ke hari ini .. hehe .. jalan cerita yang sangat-sangat menarik ... mudah difahami gaya bahasanya .. terasa kita melalui sama perjalanan kehidupan watak utama, Hani Jalina ... menyusuri saat-saat bahagia dan derita ... dan akhiran cerita yang sangat memuaskan hati ... happy ending yang bahagia ... best la senang kata novel suara hati karya Anis Ayuni .. jadi, jom layan sinopsisnya yang digarap oleh aku ...

 " Akan ku rahsiakan rasa cintaku pada mu jauh di lubuk hati "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...